Link Building

Link Building

Wartościowe linki w pozycjonowaniu

Bez wątpienia od dawna proces pozycjonowania kojarzony jest z pozyskiwaniem linków. Lecz na przestrzeni kilku lat, zostało to rozjaśnione iż wcześniejsze podejście „im więcej linków tym lepiej”. Jednak takie założenie może przynieść nam czasem dużo problemów niż jakiekolwiek korzyści, przez co ta metoda nie jest dziś dość skuteczna. Już algorytm Pingwin, po swoim pojawieniu się zaprzestał sytuacjom kupowania linków z takich krajów jak Azja.  Po czym takie zakupywane linki zostały uznane za bezwartościowe.

Obecnie kluczowa jest jakość linków, które prowadzą do Twojej strony. Ponieważ Google zwraca ogromną uwagę na to skąd pochodzą linki – czyli z jakiej jakości domeny pochodzą dane linki czy jest wysokiej jakości lub niskiej.  To właśnie na ich podstawie jest budowane jest zaufanie, które ma odzwierciedlenie w pozycjach wyszukiwarki. To właśnie dzięki temu Marketerly wyróżnia się na tle konkurencji, iż zawsze dbamy o wysoki poziom pozyskiwanych naszych linków.

Wartościowe linki w pozycjonowaniu

Bez wątpienia od dawna proces pozycjonowania kojarzony jest z pozyskiwaniem linków. Lecz na przestrzeni kilku lat, zostało to rozjaśnione iż wcześniejsze podejście „im więcej linków tym lepiej”. Jednak takie założenie może przynieść nam czasem dużo problemów niż jakiekolwiek korzyści, przez co ta metoda nie jest dziś dość skuteczna. Już algorytm Pingwin, po swoim pojawieniu się zaprzestał sytuacjom kupowania linków z takich krajów jak Azja.  Po czym takie zakupywane linki zostały uznane za bezwartościowe.

Obecnie kluczowa jest jakość linków, które prowadzą do Twojej strony. Ponieważ Google zwraca ogromną uwagę na to skąd pochodzą linki – czyli z jakiej jakości domeny pochodzą dane linki czy jest wysokiej jakości lub niskiej.  To właśnie na ich podstawie jest budowane jest zaufanie, które ma odzwierciedlenie w pozycjach wyszukiwarki. To właśnie dzięki temu Marketerly wyróżnia się na tle konkurencji, iż zawsze dbamy o wysoki poziom pozyskiwanych naszych linków.

Przebieg budowania linków

Przebieg budowania linków

Pamiętajmy iż proces Link Building to w dalszym ciągu istotny etap pozycjonowania. Jednak żeby mogła przynieś pożądane efekty, warto przestrzegać takich zasad jak:

Pamiętajmy iż proces Link Building to w dalszym ciągu istotny etap pozycjonowania. Jednak żeby mogła przynieś pożądane efekty, warto przestrzegać takich zasad jak:

Jakość nie ilość

Linkowanie wyłącznie z domen o wysokim wskaźniku Domain Authority, czyli takich domen które posiadają zaufanie Google

Dbanie o tz. Chmurę anchorów – czyli odnośników do Twojej strony aby wszystkie posiadały czystą postać. Ważne aby stanowiły mniejszość linków

Jakość nie ilość

Linkowanie wyłącznie z domen o wysokim wskaźniku Domain Authority, czyli takich domen które posiadają zaufanie Google

Dbanie o tz. Chmurę anchorów – czyli odnośników do Twojej strony aby wszystkie posiadały czystą postać. Ważne aby stanowiły mniejszość linków

Jeszcze pewien czas temu an chory przynosiły dla stron największą moc. Natomiast pozycje fraz na jakie były kierowane, były wysoko w wyniku wyszukiwania. Jednakże teraz warto mieć na uwadze iż po wejściu algorytmu Pingwin, zbyt nagminne stosowanie może skończyć się karą od Google. Temu też warto w pierwszej kolejności dobrać  odpowiednią strategię Link Buildingu, dla uzyskania skutecznego pozycjonowania.

Jeszcze pewien czas temu an chory przynosiły dla stron największą moc. Natomiast pozycje fraz na jakie były kierowane, były wysoko w wyniku wyszukiwania. Jednakże teraz warto mieć na uwadze iż po wejściu algorytmu Pingwin, zbyt nagminne stosowanie może skończyć się karą od Google. Temu też warto w pierwszej kolejności dobrać  odpowiednią strategię Link Buildingu, dla uzyskania skutecznego pozycjonowania.

Rodzaje linków

Żeby móc rozjaśnić istotę linkowania wypada wyróżnić typy linków jakie występują, gdyż każdy z nich ma inny poziom skuteczności.

  • linki wewnętrzne – czyli typ linków znajdujące się w obszarze jednej domeny;
  • linki zewnętrzne – są to linki, które prowadzą bezpośrednio do naszej strony z domen zewnętrznych, możemy do nich zaliczyć: social media, fora, blogi, itp.

Wypada zaznaczyć, że linki zewnętrzne możemy podzielić też na naturalne oraz nienaturalne. W przypadku tych pierwszych, powstają one w sposób naturalny. Mianowicie użytkownik kupił produkt i z własnej woli go poleca innym, poprzez udostępniania linku z Twoim produktem.
Zaś linki nienaturalne od razu wyróżniają się w szczególności na forach. Przeważnie w postaci braku odpowiedzi na pytanie zadawane w temacie, ale polecenie danej rzeczy itd.

 

Rodzaje linków

Żeby móc rozjaśnić istotę linkowania wypada wyróżnić typy linków jakie występują, gdyż każdy z nich ma inny poziom skuteczności.

  • linki wewnętrzne – czyli typ linków znajdujące się w obszarze jednej domeny;
  • linki zewnętrzne – są to linki, które prowadzą bezpośrednio do naszej strony z domen zewnętrznych, możemy do nich zaliczyć: social media, fora, blogi, itp.

Wypada zaznaczyć, że linki zewnętrzne możemy podzielić też na naturalne oraz nienaturalne. W przypadku tych pierwszych, powstają one w sposób naturalny. Mianowicie użytkownik kupił produkt i z własnej woli go poleca innym, poprzez udostępniania linku z Twoim produktem.
Zaś linki nienaturalne od razu wyróżniają się w szczególności na forach. Przeważnie w postaci braku odpowiedzi na pytanie zadawane w temacie, ale polecenie danej rzeczy itd.