Pozycjonowanie Lokalne

Pozycjonowanie Lokalne

Czym jest i jak się do niego zabrać?

Salony masażu, kosmetyczne, fryzjerskie, warsztaty samochodowe czy nawet restauracje. Szukając takich miejsc, każdy z nas kieruje się takimi czynnikami jak mieć blisko oraz stosunkowo niedrogo. Przez co już parę lat temu Google stworzyło specjalny mechanizm, pozwalający dzięki naszej lokalizacji zasugerować miejsca znajdujące się blisko nas, zawierające jednocześnie polecane przez użytkowników. Więc co warto zrobić, aby dobrze wypaść w wynikach wyszukiwania na poszczególne lokalne frazy kluczowe.

Czym jest i jak się do niego zabrać?

Salony masażu, kosmetyczne, fryzjerskie, warsztaty samochodowe czy nawet restauracje. Szukając takich miejsc, każdy z nas kieruje się takimi czynnikami jak mieć blisko oraz stosunkowo niedrogo. Przez co już parę lat temu Google stworzyło specjalny mechanizm, pozwalający dzięki naszej lokalizacji zasugerować miejsca znajdujące się blisko nas, zawierające jednocześnie polecane przez użytkowników. Więc co warto zrobić, aby dobrze wypaść w wynikach wyszukiwania na poszczególne lokalne frazy kluczowe.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Bez wątpienia, każdy z nas zdążył zauważyć iż wyszukiwarka samoczynnie jest w stanie określić najbliżej nas położone miasto.
Nie da się ukryć, że jest to spore ułatwienie, gdyż wyszukiwarka nie wymaga od nas podawania naszej lokalizacji. Co z pewnością na dłuższą metę mogło by być dla nas dość uciążliwe. Doskonałymi przykładami na wyniki wyszukiwania zawierające lokalne firmy między innymi: 
fryzjer, mechanik, przedszkole, basen, restauracja, kluby, itp.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Bez wątpienia, każdy z nas zdążył zauważyć iż wyszukiwarka samoczynnie jest w stanie określić najbliżej nas położone miasto.
Nie da się ukryć, że jest to spore ułatwienie, gdyż wyszukiwarka nie wymaga od nas podawania naszej lokalizacji. Co z pewnością na dłuższą metę mogło by być dla nas dość uciążliwe. Doskonałymi przykładami na wyniki wyszukiwania zawierające lokalne firmy między innymi: 
fryzjer, mechanik, przedszkole, basen, restauracja, kluby, itp.

Dlaczego warto pojawiać się w lokalnych wynikach wyszukiwania?

Przedsiębiorcy lokalni, powinni się zainteresować pozycjonowaniem lokalnym ze względu na statystyki badań pod kątem zachowań użytkowników, wyszukujących informacje o lokalnych usługach:
– 78% użytkowników, którzy poszukiwali lokalnych usług dokonało zakupu w późniejszym okresie;
– 88% użytkowników smart fonów oraz 84% korzystających z tabletów wyszukuje fraz kluczowych powiązanych z lokalnymi przedsiębiorcami;
-56% podróżnych wyszukiwało w Internecie lokalnych usług.

Dlaczego warto pojawiać się w lokalnych wynikach wyszukiwania?

Przedsiębiorcy lokalni, powinni się zainteresować pozycjonowaniem lokalnym ze względu na statystyki badań pod kątem zachowań użytkowników, wyszukujących informacje o lokalnych usługach:
– 78% użytkowników, którzy poszukiwali lokalnych usług dokonało zakupu w późniejszym okresie;
– 88% użytkowników smart fonów oraz 84% korzystających z tabletów wyszukuje fraz kluczowych powiązanych z lokalnymi przedsiębiorcami;
-56% podróżnych wyszukiwało w Internecie lokalnych usług.

Co wyszukują użytkownicy przy poszukiwaniu lokalnych usług

        Za pomocą komputerów:

  • 24% – restauracje;
  • 23% – sklepy;
  • 21% – usługi;
  • 11% – zdrowie i fitness;
  • 13% – rozrywka;
  • 4%   – podróże;
  • 3%   – usługi finansowe

      Za pomocą urządzeń mobilnych:

  • 30% – restauracje;
  • 28% – sklepy;
  • 21% – usługi;
  • 4%   – zdrowie;
  • 5%   – rozrywka;
  • 8%   – podróże;
  • 4%   – usługi finansowe

Co wyszukują użytkownicy przy poszukiwaniu lokalnych usług

                  Za pomocą
komputerów:      urządzeń mobilnych:

24% –            restauracje          – 30%;
23% –                sklepy               – 28%;
21% –                usługi                – 21%;
11% –       zdrowie i fitness       – 4%;
13% –              rozrywka             – 5%;
4%   –               podróże              – 8%;
3%   –       usługi finansowe      – 4%

Najważniejsze czynniki pozycjonowania lokalnego i jak je osiągnąć?

Stawiając na pozycjonowanie lokalne warto wiedzieć, że nie wiele różni się ono od tradycyjnego. Najważniejszym czynnikiem jest optymalizacja strony, ale także linków które prowadzą do Twojej strony. Doskonałym posunięciem będzie skorzystanie z usługi Google Moja Firma, która jest do stworzenia stron – wizytówek firm działających lokalnie. Przy pomocy takiej wizytówki powiązanej z Twoją stroną internetową zyskujesz większą szansę, że na lokalne słowa kluczowe pojawi się Twoja strona dodatkowo z adresem oraz nr. telefonu Twojej firmy. Do utworzenia takiej wizytówki konieczne jest posiadanie konta w usłudze Gmail.

Najważniejsze czynniki pozycjonowania lokalnego i jak je osiągnąć?

Stawiając na pozycjonowanie lokalne warto wiedzieć, że nie wiele różni się ono od tradycyjnego. Najważniejszym czynnikiem jest optymalizacja strony, ale także linków które prowadzą do Twojej strony. Doskonałym posunięciem będzie skorzystanie z usługi Google Moja Firma, która jest do stworzenia stron – wizytówek firm działających lokalnie. Przy pomocy takiej wizytówki powiązanej z Twoją stroną internetową zyskujesz większą szansę, że na lokalne słowa kluczowe pojawi się Twoja strona dodatkowo z adresem oraz nr. telefonu Twojej firmy. Do utworzenia takiej wizytówki konieczne jest posiadanie konta w usłudze Gmail.

Jak stworzyć własną wizytówkę w Google Moja Firma (Krok po kroku):

  1. Po zalogowaniu pod adresem: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ wybierz opcję Utwórz stronę;
  2. Wybierz odpowiadający Twojej działalności typ firmy spośród proponowanych;

Jak stworzyć własną wizytówkę w Google Moja Firma (Krok po kroku):

  1. Po zalogowaniu pod adresem: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ wybierz opcję Utwórz stronę;
  2. Wybierz odpowiadający Twojej działalności typ firmy spośród proponowanych;

3. Następny krok, to moment w którym należy podać nazwę firmy. Jeżeli już kiedy dane teleadresowe Twojej firmy zostały już wcześniej umieszczone w innym miejscu. Prawdopodobnie zostaną one Tobie potwierdzone w celu ich potwierdzenia. Natomiast jeżeli nie będzie takiej opcji, warto skorzystać z opcji Dodaj informacji o swojej firmie;

3. Następny krok, to moment w którym należy podać nazwę firmy. Jeżeli już kiedy dane teleadresowe Twojej firmy zostały już wcześniej umieszczone w innym miejscu. Prawdopodobnie zostaną one Tobie potwierdzone w celu ich potwierdzenia. Natomiast jeżeli nie będzie takiej opcji, warto skorzystać z opcji Dodaj informacji o swojej firmie;

4. W następnym kroku zostajemy poproszeni o podanie podstawowych informacji na temat swojej firmy (tj. Nazwa, Adres, Telefon i Kategoria naszej branży);
5. Informacje podawane w następnym kroku – czyli zakres naszego działania. To właśnie te dane mogą wpłynąć na to w jakiej odległości będzie wyświetlała się Twoja firma w wynikach wyszukiwania.
6. Jednakże aby wizytówka mogła się wyświetlać w wynikach wyszukiwania. Konieczna jest weryfikacja adresu. Odbywa się to za pomocą kodu, wysyłanego przez Google na podany przez nas adres.
7. Oczekując na otrzymanie kodu weryfikacyjnego, możemy spokojnie uzupełnić opis swojej firmy na stronie edycji wizytówki.
Szczególnie istotne informacje, warto aby zostały przez nas uzupełnione w jak najlepszy i najbardziej obszerny sposób:

Kategorie – podaj wszystkie, do których pasuje Twoja działalność;
Godziny – podaj godziny, w jakich funkcjonuje Twoja firma gdyż jest to dość istotna informacja dla Twoich przyszłych klientów;
O firmie – stwórz krótki opis, zawierając w nim informacje czym się zajmujesz lub jaką inną usługę oferujesz.

4. W następnym kroku zostajemy poproszeni o podanie podstawowych informacji na temat swojej firmy (tj. Nazwa, Adres, Telefon i Kategoria naszej branży);
5. Informacje podawane w następnym kroku – czyli zakres naszego działania. To właśnie te dane mogą wpłynąć na to w jakiej odległości będzie wyświetlała się Twoja firma w wynikach wyszukiwania.
6. Jednakże aby wizytówka mogła się wyświetlać w wynikach wyszukiwania. Konieczna jest weryfikacja adresu. Odbywa się to za pomocą kodu, wysyłanego przez Google na podany przez nas adres.
7. Oczekując na otrzymanie kodu weryfikacyjnego, możemy spokojnie uzupełnić opis swojej firmy na stronie edycji wizytówki.
Szczególnie istotne informacje, warto aby zostały przez nas uzupełnione w jak najlepszy i najbardziej obszerny sposób:

Kategorie – podaj wszystkie, do których pasuje Twoja działalność;
Godziny – podaj godziny, w jakich funkcjonuje Twoja firma gdyż jest to dość istotna informacja dla Twoich przyszłych klientów;
O firmie – stwórz krótki opis, zawierając w nim informacje czym się zajmujesz lub jaką inną usługę oferujesz.

Warto zaznaczyć, że dość szczegółowy opis firmy w Google Moja Firma ma także pozytywny wpływ na pozycjonowanie lokalne.

Warto zaznaczyć, że dość szczegółowy opis firmy w Google Moja Firma ma także pozytywny wpływ na pozycjonowanie lokalne.